Preskoči na vsebino
 | Prispevki

V mesecu oktobru se na tekstilni usmeritvi običajno odpravimo na prvo enodnevno strokovno ekskurzijo. Letos nas je vodila tradicija, ki se prenaša iz roda v rod ali pa se na sodoben način spreminja, oziraje se na kulturo in družbo, v kateri živimo.

Tradicija čipk je bila v Idriji prisotna že nekaj stoletij pred ustanovitvijo tamkajšnje čipkarske šole. Zato ni naključje, da smo s prvim letnikom SSI-programa obiskali prav čipkarsko šolo v Idriji. Učiteljice so nam pokazale klekljanje čipk, z navdušenjem smo prisluhnili, kako njihovi učenci in kasneje dijaki ustvarjajo izdelke ter usvajajo veščino tudi po več let. Sledil je ogled gradu Gewerkenegg, prav tako v Idriji, kjer smo si v muzeju ogledali razstavljena oblačila in izdelke s čipko ter spoznali zgodovinski razvoj čipke.

Popoldne nas je pot vodila v Trst, na grad Miramare, ki so ga v dopoldanskem času že obiskali 2., 3., in 4. letniki SSI-programa. Grad je bil torej naše stičišče, začetek in konec ekskurzije ter raziskovanja zgodovine 19. stoletja. Zanimiva dekorativna notranjost in privlačnost parka okrog samega gradu sta nas navdušili. Tisti najbolj vedoželjni bi se vsaj za trenutek vrnili v čas, ko sta se po dvorcu sprehajala nadvojvoda Ferdinand Maksimilijan I. in njegova žena Charlotte.

Trst je bil od nekdaj spogledljiv z modo, čeprav vedno nekoliko zapostavljen v primerjavi z drugimi večjimi italijanskimi modnimi prestolnicami. Raziskovanje mode s premagovanjem tradicionalnih meja smo temeljito proučili v prvem muzeju sodobne mode v Trstu. Odkrivanje zgodb najbolj vznemirljivih oblikovalskih talentov zadnjih 20 let, ki s svojimi poetičnimi, domiselnimi in drznimi vizijami na novo opredeljujejo meje oblikovanja oblačil, so nas popeljale v novo ero oblikovanja z umetniškim pridihom. Kar nas ponovno vabi k razmisleku, kaj opredeljuje slog in kaj z oblačili sporočamo.

 

Tjaša Rozman, Anamarija Lukšič in Karmen Klobasa

Sorodne objave
0
Dostopnost