| Prispevki

Po pouku je sedel na hodniku in jokal. Sošolci so se mu spet smejali. Kar naenkrat je prenehal jokati in je utihnil. Ni več kazal ne jeze ne žalosti, pobledel je in začel hitro dihati. Komaj tedaj so sošolci videli, da nekaj ni v redu, in so ga odpeljali k svetovalni delavki. Ona je takoj ugotovila, da se je zlomil, in poklicala reševalce. (Anže, 1. i)

V letošnjem šolskem letu se je tudi Strokovni izobraževalni center Ljubljana priključil projektu Stop obrekovanju, ki ga podpirajo Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Ministrstvo za pravosodje in varuhinja človekovih pravic. S projektom, ki ga izvajajo ob mednarodnem dnevu strpnosti vrtci, osnovne in srednje šole, učitelji ter dijaki izpostavimo problematiko obrekovanja in ozavestimo pomen strpnosti ter spodbudimo dijake k medsebojnemu spoštovanju, razumevanju, sprejemanju in sodelovanju.

dav

Učitelji smo bili vabljeni, da smo v okviru razrednih ur od 12. do 16. novembra 2018 izvedli delavnice o ozaveščanju strpnosti in negativnih učinkih obrekovanja. Tako so na dveh razrednih urah dijaki 1. i pod mojim mentorstvom  govorili o svojih izkušnjah z obrekovanjem, prebrali zgodbo Sokratova tri cedila, se o njej pogovorili, predvsem pa razmišljali, kako zaustaviti obrekovanje med vrstniki. Za konec so svoja razmišljanja in izkušnje o obrekovanju zapisali še na list, najboljši prispevki pa so bili razstavljeni pred šolsko knjižnico.

V osnovni šoli smo obrekovali sošolca, ki je vse dni nosil ista oblačila. Čez nekaj dni sem izvedel, da so doma zelo revni. Odločil sem se, da mu bom poklonil nekaj svojih majic, ki jih nisem nikoli nosil. Njegova mama se mi je zahvalila. Od takrat naprej nikoli več nisem obrekoval. (Rok, 1. i)

S somentorico Matejo Piškur sva sodelovala še na posebnem natečaju za najboljši pisni in video izdelek na temo obrekovanja. Jan Oblak iz 4. r je napisal rap pesem (mentor Andrej Golinar), Aljaž Medic iz 4. t (mentorica Mateja Piškur) pa je posnel video. Izdelka smo poslali na Izobraževalni center Eksena, ki vodi projekt, zdaj pa čakamo, ali sta bila izdelka tako dobra, da bomo povabljeni na častni sprejem pri varuhinji človekovih pravic. Izbrani pisni izdelki bodo objavljeni tudi v časopisu Delo, razstavljeni v Državnem zboru RS, izžrebani dijaki in mentorji pa si bodo lahko ogledali prostore OZN na Dunaju. Držimo pesti za naša dijaka!

Obrekovanje je zahrbtno nasilje. Tarča obrekovanja včasih dolgo ne ve, da jo sploh obrekujejo.
Pri obrekovanju nisem nikoli rad sodeloval, saj se mi zdi nepošteno in kruto, da se žrtev ne more postaviti zase. Povsem razumem in toleriram kakšno zbadljivko ali šalo na svoj račun, vendar mora biti odkrita. S sošolci se dostikrat pošalimo drug iz drugega, vendar točno vemo, kje je meja. (Miha, 1. i)

Obrekovanje je zlonamerno širjenje laži o drugem človeku. V sodobnem času interneta in družbenih omrežij se obrekovanje zelo hitro širi, še posebej med mladimi. Zato je zelo pomembno, da dijake ozaveščamo o škodljivosti obrekovanja, jih spodbujamo h kritičnemu razmišljanju in samostojnemu mišljenju. Upam, da je naše sodelovanje v projektu vsaj malo prispevalo k temu. Glede na zapisana razmišljanja dijakov iz 1. i, ki ste jih lahko brali tudi v tem članku, menim, da smo na dobri poti.

Andrej Golinar

Sorodne objave
0
Dostopnost