| Prispevki

V četrtek, 26. oktobra 2017, se so trije dijaki naše šole (Sandi Cener iz 2. g ter Jošt Kastelic in Ferdinand Nadler iz 2. a) udeležili študijskega obiska Evropskega parlamenta v Strasbourgu. Pot so si prislužili, ker so s svojim zavzetim in kvalitetnim delom prispevali k odličnemu rezultatu, ki ga je Srednja poklicna in strokovna šola Bežigrad – Ljubljana dosegla v projektu Šola ambasadorka Evropskega parlamenta. Med slovenskimi srednjimi šolami smo dosegli tretje mesto.

Četrtek je bil namenjen vožnji do Strasbourga, popoldanskemu ogledu prijetnega mesta z živahno preteklostjo ter tradicionalni alzaški večerji. Glavnina dogajanja študijske poti pa je potekala v petek. Napočil je namreč dan za Evrošolo, ko so predstavniki mladih iz držav Evropske unije, kot pravi evropski poslanci, zasedli sedeže Evropskega parlamenta.

Po varnostni kontroli in oblikovanju delovnih skupin je v mogočni zgradbi Luise Weiss sledilo zasedanje. Najprej so predstavniki držav na kratko predstavili svojo domovino. Sledila je anketa o splošnih dilemah Evropske unije, kjer so mladi odgovarjali z glasovanjem. Glavnina prvega dela zasedanja je bila namenjena predstavitvi pomembnih področij Evropske unije. Poslanci Evropskega parlamenta so predstavili delovanje EU in Evropskega parlamenta, okoljsko problematiko (s posebnim poudarkom na večkrat spregledani obremenjenosti plovnih poti, zlasti morskih, ter večjih morskih nesrečah v zadnjih letih), pomen Lizbonske pogodbe ter položaj EU v svetu. Beseda je tekla o gospodarskem položaju EU in položaju evra v svetu, kot dva glavna izziva EU pa sta bila izpostavljena staranje prebivalstva unije in izziv energetske samooskrbe in pomen vlaganja v obnovljive vire energije. V nadaljevanju so mladi zastavljali vprašanja podpredsedniku Evropskega parlamenta, gospodu Reinerju Wielandu. V debati so se dotaknili področij ekonomske in begunske krize, možnosti zaposlovanja v EU, staranja prebivalstva, zagotavljanja enakih možnosti za mlade s posebnimi potrebami, populizma in ekstremizma kot groženj Evropi ter zagotavljanja demokracije v EU.

Popoldanske aktivnosti so bile namenjene zasedanju delovnih skupin v sejnih dvoranah. Mladi so izmenjevali mnenja o temah, na katere so se poglobljeno pripravili že pred odhodom v Strasbourg. Delovne skupine so obravnavale naslednje teme: okolje in obnovljivi viri energije (kjer so sodelovali tudi dijaki naše šole), varnost in človekove pravice, razvojna pomoč, prihodnost Evrope, migracije in vključevanje ter zaposlovanje mladih. Vsaka delovna skupina je pripravila predloge in zapisala poročilo, ki so ga kasneje predstavili v parlamentu, kjer je bila omogočena tudi parlamentarna razprava. Dijaki naše šole so se ponovno izkazali z angažiranostjo in zanimivimi predlogi s področja trajnosti in varovanje okolja in tako prispevali k uspešnemu delu svoje delovne skupine.

Da je bila izkušnja v parlamentu zelo lepa in pomembna, potrjujejo tudi mnenja dijakov. Za dijaka 2. a-razreda, Ferdinanda Nadlerja, je bilo potovanje zanimivo in predvsem zabavno. »Imeli smo veliko dela, a smo hkrati spoznali nove prijatelje. Sovrstniki so podali zanimive ideje za varovanje okolja in to me je spodbudilo k dodatnemu razmišljanju in izvajanju majhnih, a pomembnih korakov pri ločevanju in recikliranju,« je še dodal. Dijak 2. g, Sandi Cener, pa je dejal: »Zame je bil obisk Evropskega parmalmenta ena boljših izkušenj v življenju. Spoznal sem različne kulture in pridobil veliko novih znancev. Všeč mi je bilo, ker smo bili izzvani s problemi, za katere smo morali rešitve poiskati sami.«

S sodelovanjem na Evrošoli so mladi dobili močno izkušnjo. Pomen in smisel evropske integracije so začutili iz prve roke. Vključeni so bili v plenarno zasedanje in delo v skupinah, debatirali so, glasovali o predlaganih rešitvah, istočasno pa krepili svoje jezikovne veščine in svoje vezi z mladimi iz vse Evrope. Predvsem pa so navdušili s svojo pozitivno energijo ter inovativnimi rešitvami aktualnih problemov in izzivov Evropske unije.

 

Katarina Pirnat

Sorodne objave
0
Dostopnost