
Sustain4Vet: Innovative and Sustainable pedagogies for Digital green case studies-based teaching 4 VET
Cilj projekta
Projekt SUSTAIN4VET je dvoletni projekt, katerega cilj je priprava zelenih študijskih primerov na področju logistike in kasnejša uporaba le-teh pri poučevanju na poklicnih šolah (VET).
Projektni partnerji želijo na podlagi rezultatov pričeti z aktivnostmi za vključitev inovativnih pedagoških praks v izobraževalne načrte držav partneric projekta.
Rezultati projekta
- Raziskava trga in pripravljene smernice za pripravo študijskih primerov (green case study)
- Priprava študijskih primerov v sodelovanju s podjetji s področja logistike.
- Usposabljanje za srednješolske učitelje (2 učitelja iz vsake šole) o uporabi študijskih primerov v razredu.

Projektno obdobje
november 2021 – junij 2023 (18 mesecev)
Partnerji
![]() |
KOORDINATOR Sveučilište u Zagrebu Srednja škola Zlatar Škola za cestovni promet |
![]() |
JAMK University of Applied Sciences Jyväskylä Educational Consortium Gradia |
![]() |
Instituto “A.Berenini” |
![]() |
AFT-DEV |
![]() |
Fakulteta za pomorstvo in promet Šolski center Celje SIC Ljubljana |
Dogodki
Začetni sestanek projekta – Zagreb, Hrvaška
14. 12. 2021: Kick-off meeting
Zadnji prispevki
V sredo, 4. 6. 2025, je v prostorih SIC Ljubljana potekal zaključni dogodek v sklopu projekta Erasmus+ Jean Monnet EU Learning Initiatives: YouthDecide: Youth Participation in Local Community Projects. Zaključnega dogodka so se udeležili dijaki 2. letnikov srednjega poklicnega izobraževanja, ki so v šolskem letu 2024/2025 na spletni strani projekta oddajali lastne predloge za izboljšanje [...]
V sklopu projekta YouthDecide (Erasmus+ Jean Monnet Learning EU Initiatives) je izšel Priročnik za poučevanje vsebin o Evropski uniji. Avtorji priročnika so učiteljice in učitelji Strokovnega izobraževalnega centra Ljubljana: Miha Černe (ur.), Tina Grobovšek, Daniela Jaklič Železnik, Karmen Klobasa, Mojca Kregar, Vesna Planinc in Mateja Vlašić-Crnolić. Priročnik vključuje povzetke učnih priprav v angleškem jeziku. Razdeljen [...]
V času med 5. 5. 2025 in 7. 5. 2025, je v sklopu projekta IncluVET v Hjørringu na skrajnem severu Danske potekalo izobraževanje učiteljev, osredotočeno na inkluzivne učne prakse. Iz naše šole smo se izobraževanja udeležili Asja Legan, Mateja Piškur, Andreja Podobnik, Tanja Primožič in Miha Černe. V sklopu tridnevnega seminarja, ki ga je organizirala [...]
V aprilu 2025 je v sklopu projekta Green Skills 4 VET izšel tretji newsletter. GS4VET YouTube kanal
V tem tednu, med 8. in 10. aprilom 2025, je na partnerski šoli GARAC v Parizu potekal drugi projektni sestanek mednarodnega projekta GGBM (Good, Better, Best Car Mechanic), v katerem sodelujemo kot stalni, trdni partnerji, na podlagi odličnih izkušenj preteklih dveh skupnih projektov. Glavna vsebina sestanka je bila analiza že izdelanih teoretičnih vprašanj in predstavitev naše [...]
V sredo, 2. aprila 2025, je potekalo srečanje partnerjev v projektu GS4VET. Obiskali so nas 3 učiteljice in 15 dijakov iz šole za cestni promet iz Zagreba ter gospa Nataša Dolejši, direktorica podjetja Modni gumbi. Z dijaki smo si izmenjali dosedanje izkušnje in predstavili delo v novem izzivu, WP4. Dijaki logistične usmeritve iz Zagreba so [...]
V sredo, 29. 1., in četrtek, 30. 1. 2025, je potekalo srečanje partnerjev projekta GS4VET na sedežu koordinatorjev projekta Cisita v Parmi v Italiji. V novem izzivu smo partnerji, ki smo sodelovali pri preteklih izzivih, pomešani. Sedaj bomo sodelovali s hrvaškim podjetjem Tokić. Tematika naloge je enaka, torej, rešiti problem v podjetju na trajnostni način. [...]
V mesecu decembru smo v sklopu projekta Erasmus+: Inclusion in Vocational Education and Training- “IncluVET” testirali aplikacijo za samoocenjevanje pri doseganju učnih ciljev in razumevanja učne snovi. Aplikacija je dijakom dala možnost podajanja povratne informacije na učno uro, s tem pa učiteljem dala na voljo vpogled v razumevanje učne snovi v okviru učnega procesa. Aplikacijo […]
V čast nam je da vam lahko povemo, da z letošnjim letom vstopamo v novo partnerstvo v projektu Erasmus+ KA2, z naslovom „Good, Better, The Best Car Mechanic“. Projekt pa je prav poseben, saj gre že za tretji zaporedni projekt KA2, ki ga izvajamo s partnersko šolo iz Litve, Vilniaus automechanikos ir verslo mokykla. To [...]
Delo na projektu se je po izdelavi petih prototipov nadaljevalo v testno fazo. OPIS PROBLEMA Ostanek pri izsekavanju poliestrskih gumbov so zmleli v podjetju Dolejši, modni gumbi. Pri tem nastaja prah, ki je za naše izdelke moteč, zato ga je treba odstraniti. Tudi drobljenec ima močan vonj. Na predlog gospe Dolejši, ki nam je oprala [...]
6. in 7. maja 2024 je potekalo prehodno srečanje partnerjev projekta Green Skills 4 VET v Povoa de Varzim, Portugalska. Na srečanju smo prestavili idejne rešitve za uporabo plastičnih ostankov, ki nastanejo pri izdelavi gumbov v podjetju Dolejši, d. o. o. Skupaj z dijaki smo izdelali uporabne tekstilne izdelke, kjer smo zmlete plastične odpadke uporabili […]
7. in 8. maja 2024 smo na šoli gostili učitelje, svetovalne delavce in specialne pedagoge iz osmih evropskih držav. V okviru projekta IncluVET - Inkluzija v poklicnem izobraževanju, smo skupaj raziskovali različne učne metode za inkluzivno poučevanje na področjih branja in matematike. Srečanje je potekalo v sproščenem vzdušju, v šolskih prostorih smo v dveh dneh [...]
Projekt Erasmus Green Skills 4 VET je osnovan kot strateško partnerstvo, v katerem bo 10 organizacij iz 5 evropskih držav (Italije, Slovenije, Hrvaške, Portugalske in Španije) sodelovalo pri prenosu ciljev okoljske trajnosti in osredotočenosti na rešitve iz industrijskega sektorja v sektor poklicnega usposabljanja. Tako bomo v štirih od petih držav centri za poklicno usposabljanje sodelovali […]
Med 7. in 9. decembrom je potekalo uvodno srečanje v mednarodnem projektu IncluVET - Inclusion in Vocational Education and Training, ki ga koordinira šola Godalen videregående skole v Stavangerju na Norveškem. Srečanja smo se udeležili zastopniki izobraževalnih institucij iz osmih evropskih držav.
V sklopu izdelave priročnika evropskih vsebin različnih splošnih in strokovnih predmetov in modulov, smo objavili delovno verzijo. Predvidena objava celotne slovenske in angleške verzije bo spomladi 2024. Delovna verzija je na voljo na povezavi spodaj. Delovna verzija - SL
V torek, 28. 11. 2023, so v sklopu obiska šole dijaki iz srednje poklicne šole v Podgorici spoznavali prednosti participativnega proračuna kot oblike aktivnega državljanstva na lokalni ravni. Predstavili so področja iz svojega lokalnega okolja, napisali lastne projekte za izboljšanje infrastrukture in jih vizualizirali ter predstavili. Mednarodna delavnica bo na voljo dijakom, ki šolo obiščejo [...]
Po zaključku tekmovanja Hackathon v okviru projekta ThinkerLAB smo se v maju 2023 udeležili sestanka v finskem mestu Lahti, na šoli Finland Salpaus. Na začetku sestanka smo pregledali sveže objavljene naloge na spletni strani www.thinker-lab.eu, sledil je izbor najboljše naloge med projektnimi partnerji. Dijaki SIC-a so po mnenju ostalih projektnih partnerjev pripravili zmagovalno nalogo. V […]
Končuje se mednarodni projekt Sustain 4 Vet ‒ Innovative and Sustainable Pedagogies for Digital Green Case Study Based Teaching. Profesorja Haris Ćordić in Rok Kovač sta v okviru projekta izdelala dve študiji primerov iz prakse in jih predstavila dijakom. Ti so ob reševanju praktičnih izzivov razvijali kritično mišljenje do prometnih ureditev, računali svoj ogljični odtis […]
V projektu ThinkerLAB vsi projektni partnerji na podlagi STEM-pristopov pripravljajo učne postopke za izdelavo praktičnih nalog. Pomemben del projekta so tudi aktivnosti za dijake. Na SIC Ljubljana so imeli dijaki znotraj oddelka tekmovanje Hackathon. Cilj tekmovanja je bil, da z razpoložljivimi komponentami in materiali v vrednosti do 100 evrov razvijejo svoj mehatronski sistem, ki bi […]
Tovarna Volvo ima za izobraževanje bodočih zaposlenih svojo šolo Sweden GTC in je prav tako kot SIC eden izmed projektnih partnerjev v projektu ThinkerLAB. V februarju 2023 so na šoli Sweden GTC v Gothenburgu organizirali sestanek. Namen sestanka so bili predstavitev in pregled objavljenih projektov na spletni strani www.thinker-lab.eu ter priprava navodil za izvedbo šolskega […]
V oktobru 2022 so se učitelji, ki sodelujejo pri projektu ThinkerLAB, udeležili drugega sestanka v Bilbau na šoli Spain Txorierri. Sestanek je bil namenjen pregledu navedenih dobrih praks v učnem okolju, ki jih izvaja vsak projektni partner, ter pripravi in usklajevanju smernic za objavo projektov na spletni strani www.thinker-lab.eu. Povezave na spletne strani projektnih […]
V začetku maja je potekalo četrto srečanje projekta VEST, tokrat v prelepi Normandiji v Franciji. Gostil nas je Lycée des Métiers Thomas Pesquet (srednja šola za gradbeništvo, modo in storitve). Poleg delovnega srečanja nam je šola gostiteljica ponudila izvrstno kulinarično izkušnjo, popeljali so nas po coutanceski regiji in nam omogočili čudovito doživetje njihovih krajev. Tako smo [...]
V letošnjem šolskem letu smo v okviru Erasmus+ programa strokovnega izpopolnjevanja na šoli gostili učitelje s šol CIFP Profesor Raúl Vazquez iz Madrida, VAVM iz Vilne, IES Virgen de Las Nieves iz La Palme in Strojarske i prometne škole iz Varaždina. Obiskale pa so nas tudi učiteljske delegacije 1. srednje škole Cazin in Srednje šole za […]
V projektni pisarni je bilo to pomlad zelo pestro. Poleg gostujočih dijakov v okviru projektov VET2VET in International Forklift training je naša šola gostila še 3 dijake iz partnerske šole v Madridu, 2 iz Zaragoze, 8 dijakov srednje šole Vladičin Han v Srbiji, 4 dijake iz Tallinna, trenutno pa je na praksi v šolskih delavnicah […]