| Prispevki

Srednja poklicna in strokovna šola Bežigrad ─ Ljubljana sodeluje pri projektu Passport to your future. Dijaki z različnimi delavnicami doma in v tujini pridobivamo spretnosti, ki nam bodo pomagale pri učinkovitejšem iskanju zaželene zaposlitve. Zelo pomemben del projekt so tudi izmenjave dijakov. Naša šola sodeluje s srednjima šolama iz Velike Britanije in Španije ter finsko osnovno šolo. 10 dijakov, ki smo lansko šolsko leto gostili španske dijake, smo 31. 1. za teden dni odšli v Španijo v mesto Zaragoza. Obiskali smo srednjo šolo San Valero.

V nedeljo zgodaj zjutraj smo se dijaki s profesoricama Ajdo Kamenik in Lucijo Šljuka Novak zbrali na avtobusni postaji. Tam sta nas že čakala voznika podjetja GoOpti, ki sta nas odpeljala v Benetke. Pot do Benetek je trajala približno 2 uri. Ko smo prispeli na beneško letališče, smo na letalo čakali skoraj 4 ure. Na letališču smo si čas krajšali z intervjuji, ki jih je snemala profesorica Ajda Kamenik, sprehajanjem in nakupovanjem. Pol ure pred vzletom smo odšli na tehtanje in preverjanje prtljage. Kmalu za tem smo se vkrcali na letalo in ni minilo veliko časa, ko smo že bili v zraku. Za nas, ki smo z letalom leteli prvič, je bil let razburljiv. Razgled iz letala je bil čudovit. Iz Benetk smo leteli v Madrid, kar nam je vzelo 3 ure. V Madridu smo si čakanje na avtobus za Zaragozo krajšali s sprehajanjem in fotografiranjem. Vožnja z avtobusom je trajala skoraj 3 ure, v Zaragozi pa so nas že čakale družine gostiteljice. Vsi smo bili utrujeni od potovanja, saj smo na cilj prišli šele ob enih zjutraj, tako da smo samo pojedli večerjo, skočili pod tuš in zaspali.

zar2 (Medium)

V ponedeljek  sem morala vstati ob 7. uri. Z mojo partnerko Andreo sva se uredili in pojedli zajtrk. Po navadi Španci zajtrkujejo kaj sladkega, kot so piškoti, rogljički, in mleko oz. pomarančni sok. V šoli sva morali biti ob 8. uri. Najprej sem se z drugimi dijaki pozdravila, se jim predstavila, potem pa so nam gostitelji predstavili Zaragozo in šolo San Valero, ki so nam jo tudi razkazali. Ob 12. uri smo odšli v center Zaragoze in se igrali igro Gymkana. Popoldne smo se z dijaki zabavali v Gran Casi z igranjem biljarda in namiznega nogometa.

V torek smo se po pozdravu razdelili v skupine po barvah, ki smo jih imeli na hrbtni strani naših osebnih kartic, na katerih so bili naši podatki. Naša rumena skupina je najprej obiskala delavnico, ki sta jo vodili naši profesorici. Tema delavnice so bili stereotipi in predsodki. Na podlagi slik, ki smo jih dobili, smo morali ljudem določati identiteto. Na koncu se je izkazalo, da smo za serijskega morilca mislili, da je profesor. Delavnica je bila zelo poučna. Naslednjo delavnico sta vodila profesorja iz Anglije. Posneti smo morali 5 ali več manjših posnetkov, na katerih smo plesali na pesem Happy. Naša skupina je vključila dijake iz San Valera, hišnika in varnostnika. Po delavnicah smo se z avtobusom odpeljali do založniške hiše Edelvives. Najprej nam je vodič predstavil tiskarno in načine tiskanja, potem pa nas je popeljal po delovnem prostoru. Na koncu smo imeli kviz in vsak je dobil praktično darilo. Popoldne smo se z dijaki odpravili v park in se družili do večera.

V sredo smo tuji dijaki odšli na uro španščine, španski dijaki pa so imeli pouk. Naučili smo se veliko uporabnih besed, ki ti kot turistu lahko pridejo prav. Nato smo imeli z organizacijo EURES predavanje in delavnice o zaposlovanju mladih v Evropi. Podali so nam veliko informacij in namigov, ki nam bodo prišli prav, ne samo v Sloveniji, temveč povsod v Evropi. Ob 12. uri smo se sprehodili do palače Aljaferia. Palača je zelo pomembna zgodovinska zgradba. Vodnica nas je popeljala skozi zgodovino palače in Zaragoze. Stavba je prekrasna z veliko umetniškimi detajli. Popoldne smo, tako kot v ponedeljek, z dijaki odšli v Gran Casa in se zabavali.

V četrtek smo dan začeli kot po navadi. Po pozdravu so sledile delavnice. Nam so preostale še delavnice s finskimi in španskimi profesorji. Najprej smo se udeležili španske delavnice. Razdelili smo se v 5 skupin in na list napisali vprašanja, povezana s projektom PTYF. Odgovore smo snemali, da bomo film dopolnili še s temi posnetki. Nato smo se odpravili v knjižnico, v kateri nas je čakala zadnja delavnica s finskimi profesorji. Dobili smo list z določenimi besedami. Izbrali smo si besedo in jo pred kamero predstavili. Večina nas je izbrala TEAMWORK. Posnetke smo na koncu še uredili. Po pouku smo obiskali center Zaragoza Activa Azucarera, v katerem so nam predavali mladi podjetniki, ki so nam dali veliko uporabnih informacij o podjetništvu. Povedali so nam svoje zgodbe o uspehu.

zar3 (Medium)

V petek smo se tako kot vsak dan zbrali v predavalnici. S svojimi profesorji smo napisali evalvacijo. Po evalvaciji smo se zbrali na šolskem dvorišču, na katerem smo se igrali tradicionalne igre. Na koncu smo vlekli vrv in zmagala je Finska. Po tradicionalnih igrah smo se zopet zbrali v predavalnici, v kateri nam je španska dijakinja predstavila tradicionalni ples Zaragoze jota. Po plesu so se nam profesorji zahvalili za naše sodelovanje in nam razdelili potrdila o sodelovanju pri projektu. Dobili smo tudi nagrade za Gymkano in vlečenje vrvi. Po pouku smo šli v Porto Venecia, kjer smo se zabavali v adrenalinskem parku in plezališču. Po aktivnostih smo odšli po nakupih in na večerjo.

V soboto smo imeli družinski dan. Vsaka družina je svojega gosta peljala na izlet oziroma večerjo. Moji gostitelji so me peljali na večerjo v italijansko restavracijo, nato pa so naju z Andreo pospremili do lokala, kjer je bila poslovilna zabava. Z dijaki smo se skupaj družili še zadnjič, kolikor se je le dalo lepo. Slovo je bilo težko, saj smo se zelo navezali drug na drugega. Izmenjali smo si telefonske številke oziroma facebook ali elektronske naslove.

V nedeljo smo se ob 12. uri slovenski dijaki z avtobusom odpravili v Madrid in iz španskega glavnega mesta poleteli v Benetke. V Benetkah sta nas že čakala voznika podjetja GoOpti in nas peljala do Ljubljane. V Ljubljani pa so nas že nestrpno čakali družina, prijatelji, svojci.

Potovanje v Španijo je bilo zelo razburljivo in poučno. Vsi smo se imeli lepo in težko nam je bilo oditi domov. Mislim, da so Španija in prav tako Španci name naredili zelo dober vtis in državo bom z veseljem ponovno obiskala.