| Prispevki

Na obisk Evropskega parlamenta smo se odpravili 13. 11. 2019. Iz Ljubljane smo se odpeljali ob 5.15 in prva postaja je bila Radovljica, kjer smo pobrali ostale udeležence izleta. Po nekaj urah smo se ustavili na počivališču v Avstriji, kjer smo se okrepčali s hrano. Okoli šestih popoldne smo prispeli v Strasbourg, kjer smo si ogledali mesto. Zaradi pozne ure si nismo mogli privoščiti dolgega ogleda. Po ogledu smo šli do hotela East, kjer smo dobili sobe, nato pa na večerjo v restavracijo blizu hotela. Pripravili so predjed, in sicer solato s kuhanimi jajci, za glavno jed pa smo dobili sirovo omako z žličniki, gobami ter piščancem v listnatem testu. Po večerji smo se uredili in šli spat.

V četrtek smo okoli osmih prispeli pred Evropski parlament, kjer so opravili varnostni pregled. Člani ekipe iz Slovenije smo se zbrali v restavraciji parlamenta, kjer so nas razdelili po skupinah. Skupine so predstavljale različne teme. Dijaki naše šole, Samir, Nijaz in jaz, smo bili v skupini Kvadrat, katere tema je bila nezaposlenost mladih (youth employment). Ob desetih smo se zbrali v veliki dvorani parlamenta. Reševali smo anketo z vprašanji o zaposlovanju mladih, človekovih pravicah, varnosti ljudi ter alkoholu in drogah med mladimi. Odgovarjali smo z DA, NE ali NE VEM. Poslušali smo tudi predavanje o razvoju Evropske unije, ob 13.00 pa smo šli na kosilo v restavracijo Evropskega parlamenta.

Po kosilu smo zbrali odgovore na vprašanja in se igrali igro, ki se je imenovala Eurogame. Potekala je tako, da smo se razdelili v skupine, pravilo pa je bilo, da mora biti vsak udeleženec iz druge države. Bilo je 23 vprašanj v tujem jeziku. Ob 14. uri, po igri Eurogame, smo se člani skupine Kvadrat zbrali v manjši konferenčni sobi, kjer smo razpravljali o nezaposlenosti mladih, dajali smo različne predloge, kaj bi lahko uvedli in česa primanjkuje. Po skoraj dveurni razpravi smo se ob 16. uri ponovno zbrali v veliki dvorani Evropskega parlamenta. Vseh 6 skupin je predstavilo ideje in predloge za izboljšanje. Vsaka skupina je imela 10 minut za predstavitev in odgovore na vprašanja o določeni temi. Po približno desetih minutah smo dobili možnost glasovanja, ali smo za ali proti tem predlogom. Po predstavitvah je sledil kviz, odgovarjale pa so 4 skupine, ki so se v igri Eurogame najbolj izkazale. Med finalisti je bil tudi Nijaz. Imeli so različna vprašanja. Najboljši ekipi so podelili nagrado, in sicer medaljo, na kateri je vtisnjena hiša Evropskega parlamenta. Okoli 18. ure so za konec predvajali evropsko himno. V krog so prinesli tudi zastave vseh sodelujočih držav.

Po koncu smo imeli nekaj prostega časa. Jaz, Samir in Nijaz smo ga porabili za kavico, Samir in Nijaz pa še za večerjo. Ko smo prispeli pred East hotel na drugi strani mesta, sem šel še na večerjo z novimi prijatelji in prijateljicami. Ko sem prišel v sobo, sem se uredil za spanje in zaspal, enako pa sta naredila tudi Samir in Nijaz.

V petek smo vstali okoli 6.30, pozajtrkovali in šli v trgovino, kjer smo si kupili hrano za na pot. Odhod je bil planiran ob 8. uri, odšli pa smo okoli 8.30. Vozili smo se po isti poti kot v Francijo, vendar je bilo na cesti manj snega, zato se je potovalni čas skrajšal za približno eno uro. Ko smo se v Avstriji ustavili, pa smo se vseeno lahko obmetavali s snegom. Na poti domov ni bilo posebnosti, razen manjši zastoj pred predorom Karavanke. Ustavili smo se v Kranju, kjer smo odložili nekaj potnikov, in nadaljevali proti Ljubljani. V Ljubljano smo prispeli okoli 19. ure, se poslovili in odšli vsak na svoj konec. Tako se je zaključil izlet v Strasbourg.