| Prispevki

Naše potovanje se je začelo v četrtek prezgodaj zjutraj, na letališču Brnik, kjer na srečo nismo imeli težav z letom, saj je letalo prišlo pravočasno, kar je pri Adrii bil že čudež. Po krajšem letu smo prispeli do Münchna, kjer smo se pri iskanju hrane na letališču skoraj izgubili, saj je veliko večje od Brnika. Naleteli smo še na eno težavo, saj smo nekaj minut pred letom izvedeli, da moramo na drug terminal, povsem na drugi strani letališča, vendar nam je z malo hitre hoje uspelo pravočasno ujeti let. Sledil je daljši polet do hamburškega letališča, kjer nas je pričakal taksi in nas odpeljal v Marne. Ko smo se pripeljali pred šolo, smo se spoznali z gostitelji in nato z njimi odšli do naših začasnih domov. Namestili smo se in preostanek dneva preživeli mirno.

Naslednji dan smo jutro začeli v šoli, podrobno so nam predstavili program naše izmenjave v okviru Erasmus+ projekta EcoT in nas nato napotili na delavnice, kjer smo debatirali o različnih težavah in njihovih rešitvah, povezanih z ekoturizmom. Nato smo odšli na kratek spoznavni ogled mesta. V skupinah smo si na hitro ogledali glavne znamenitosti Marna. Do konca dneva smo bili prosti.

Naslednji dan smo imeli “družinski dan”, prost dan. Jaz sem ga izkoristil za daljše spanje, nato pa za obisk festivala zelja, ki je tukajšnja prireditev leta in jo obišče ogromno ljudi, da skupaj uživajo v različnih specialitetah iz zelja, poslušajo glasbo in se družijo.

V nedeljo smo si šli ogledat zelo zanimiv akvarij ob morju. Tam smo lahko videli veliko vrst rib in drugih morskih živali. Opisali so nam, kako te živali živijo in kako se prehranjujejo. Zanimiv se mi je zdel največji akvarij, v katerem je bilo veliko velikih rib. Po ogledu akvarijev smo odšli v laboratorij, v katerem smo delali različne preizkuse, kot na primer, katero različno soljeno vodo bo izbrala morska zvezda.

V ponedeljek smo šli v Hamburg. Tam smo bili cel dan. Najprej smo šli v Raphael hotel. Vodnik je govoril dolgočasno. Ogledali smo si tudi sobe. Bile so zanimive, ker so bile večinoma opremljene z lesom. Potem smo odšli na ladjo, ki nas je zapeljala skozi glavno pristanišče. Tam so bile tudi zelo velike tovorne ladje. Morje je bilo umazano, tudi smeti smo videli v vodi. Po dolgi vožnji z ladjo pa smo se sprehodili do centra Hamburga. Imeli smo dve uri in pol prostega časa, da smo si lahko ogledali mesto. Mesto je veliko in polno lepih zgradb.

Bil je že torek in kmalu bo konec naše izmenjave. V naglici je prišlo do nesporazuma in zato smo bili v šoli eno uro prezgodaj. Vrnili smo se domov in dokončali pisanje naših blogov, nato pa spet odšli. Z avtobusom smo se odpeljali do morja, kjer nas je pričakala vodnica. Pred nami se je razprostiral prelep razgled na plažo. Tukaj, na Severnem morju, plima ter oseka dosegata do 12 m razlike. Posledica tega je 11 km dolga izsušena plaža. Vodnica nam je razlagala zelo zanimivo, presenetilo nas je izjemno dobro znanje angleščine. V pesku živi res veliko organizmov, ki so pomemben del življenja v morju. Na takšnih druženjih smo lahko navezali stike z ostalimi dijaki iz drugih držav. Aktivnosti so minile in odpravili smo se nazaj k družinam. Po kosilu smo skupaj preživljali čas v dnevni sobi pred televizorjem in igralnimi kontrolerji, kar je pri njih običajno. Pazila sva na najmlajšega družinskega člana Luko, ki je star le 10 mesecev. Najina družba se mu je zdela zelo zanimiva, saj ni nikoli jokal. Zvečer smo odšli na bovling skupaj z Rokom in se res dobro imeli.

Zadnji dan, ki ga bomo preživeli v Nemčiji, je bil poln šolskih aktivnosti. Najprej smo dijakom gimnazije predstavili našo šolo, državo in projekt. Bili smo polni stresa in strahu pred dijaki, saj nimamo veliko izkušenj z govorjenjem v angleščini. Po uspelih predstavitvah smo z učiteljema pripravili stojnico. Opremljena je bila s slikami znanih slovenskih krajev. Čez dve uri smo se vrnili v šolo, kjer je potekal zaključni dogodek. Skuhali smo klobaso, »ponesrečili« žgance, pripravili nekaj suhih mesnin in s to ponudbo tako rekoč presegli ostale države. Padlo je veliko pohval o hrani, lepoti Slovenije in našem obnašanju. Sledil je še zadnji del dneva, poslovilna večerja. Poskusili smo tradicionalno pripravljeno zelje in nekaj drugih dobrot, pogledali slike o dogajanju minuli teden, se nasmejali in se še zadnjič videli s prijatelji iz tujine. Preživeli smo res lep teden, ki bi ga z veseljem ponovili.